Fredagskväll

Mina helgplaner hittills: köpa skor, nagelsax och bröd (från bageri, ahh!), gå på bio och plugga. Jag är helt oironiskt jättepepp på grammatik och ortografi! Och jag är fascinerad av upptäckten att detta språket som jag har babblat på i sedan jag var hur liten som helst är sjukt komplicerat. Åh, och så borde jag fylla i blanketter till CSN. 

I går kväll var jag ute med några tjejer ifrån kursen och sedan sov jag för lite och i övrigt har veckan varit hemskt tröttande med alla nya saker och intryck så jag är helt trött. Hihi, på vägen hem i dag höll jag på att somna på spårvagnen och sedan missade jag att gå av på min hållplats. En sådan här rolig sak som aldrig har hänt mig förut! (Nästa hållplats var dessutom bättre visade det sig så det var ju bra.) Väl på plats i rummet har jag läst i massa timmar (Snabba cash av Jens Lapidus - inköpt på Arlanda) och ätit ganska många mackor. Nu sitter jag här vid datorn fast jag borde sova helst och när jag ska göra det vill jag läsa. Jag vet inte vad jag tycker om boken riktigt mer än att jag vill läsa vidare fast jag nog inte orkar. Nu ska jag nog hur som helst gå och borsta tänderna. God natt och trevlig helg, glöm inte Melodifestivalen i morgon!

Och så en liten bild att vila ögonen på:
414928-22
Detta är en korridor och inte vilken som helst, det är min korridor där jag bor (längst bort i slutet)!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Mycket pâ G! Ja, visst är det härligt med nybakt bageribröd. Det fâr man här pâ helgerna, vi bor granne med ett bageri. Ursäkta oallmänbildningen, men vad är ortografi?

2008-02-24 @ 12:05:19
Postat av: Hanna

Ja, såklart hann jag inte till bagerit före stängning. Men i morgon minsann!
Jag vet inte om det är så oallmänbildat, tror inte jag hört det förut (men jag kollade på ne.se att det fanns på svenska hihi). Ortografi = stavning. Ortografia på polska. :)

2008-02-24 @ 15:51:47
URL: http://hannakrystyna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0