Min radio

När jag fyllde 20 år fick jag en radio. Den är världens finaste och man laddar batterierna i den genom att veva på en vev. Jag lyssnar på radioteater, nyheter och intressanta program på P1. Alla radioljuden är som när jag var liten, som ljudet av att stänga av radion. Det är fint. (Jag älskar sådana välbekanta ljud.)


Jag lyssnar på Vetandes värld om den ökande köttkonsumtionen i världen. Den ska öka jättemycket. Experten från SLU säger att vi inte kan säga att de i Indien och Afrika inte ska få äta kött när de har tröttnat på att äta bara ris, när vi äter kött. Men sluta äta kött då!

På nyheterna pratar de om gifter som läcker från plast så nu ska jag nog värma min lunch i en tallrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0